Pasen Playa d’Aro 2006

Playa-dAro-mini

Reisje Playa d’Aro

Eindelijk…na jaren nog eens richting Spanje…ons doel : Playa d’Aro…In onze “jonge tijd” waren we daar al eens geweest…we zijn benieuwd hoe het daar veranderd zou kunnen zijn…

week van 7 april t/m 16 april

Start-route: A12 Antwerpen – A1/E19 Brussel/Mechelen – A4/E411 Namen – E46/N89 Bouillon – N58 Sedan – D977 Vouziers/Chalons-en-Champagne – N77 Troyes/Auxerre – N151 Nevers – N7 Moulins – N9 Clermont Ferrand – E11/A75 St.Flour/Millau/Clermont l’Herault/Beziers/Narbonne
Even een kijkje gaan nemen naar Narbonne Plage en Gruissan via de D168
vervolgens via de N9 Perpignan/Le Perthus richting Gerona – Playa d’Aro

Een weekje uitblazen, zalig niks doen en hopen op een weekje zon…dat is de doelstelling.
Dus een camping met alles erop en eraan is de planning…en die hebben we gevonden in Playa d’Aro, een plaats waar we 16 jaar geleden nog op vakantie waren op een appartement…

Camping Valldaro op ongeveer 1.5 km van het strand…alle voorzieningen, hondjes mogen ook binnen dus dat ziet er veelbelovend uit.
We hebben niet geboekt, dat is dus het voordeel van een MH…slaagt het daar tegen dan kunnen we direct inpakken en wegwezen
Km-stand: 30.601
We vertrekken om 13.30u richting Bouillon om van daaruit via Sedan, een traject af te leggen die we op het camperforum hadden gevonden. Tolvrij natuurlijk…
Een knappe route moet ik zeggen…we reden op sommige momenten gans alleen, dus we konden genieten van de omgeving.

Op weg naar Spanje

Km-stand: 30.963
We houden halt om 17.10u om een hapje te eten en de beentjes te strekken.
Vertrek: 17.45u

We schieten redelijk goed op…nergens moeilijkheden ondervonden.
Onderweg nog 2 keer bijgetankt, want ik maak er altijd een gewoonte van om te tanken op een halve dieseltank, ik wil niet voor een surprise komen te staan om zonder diesel te vallen. Je weet maar nooit of je ’s nachts nog een open tankstation gaat tegenkomen. Tevens maken wij er dan gebruik van om effe te stramme spieren los te smijten

We besluiten rond 00.46u de wagen aan de kant te zetten om een slaapke te doen.
Km-stand: 31.416 we hebben 815 km afgelegd…mooie afstand.

06.40u
De kindjes slapen nog…we gaan nog een kleine 2 uurtjes bollen om dan pas ons morgen ontbijt te nemen…
We vinden rond 08.30u een mooie stopplaats “Aire De La Lozere”, goed om te tanken en een hapje te eten.
Km-stand: 31.558

Air de la Lozere

Air de-la-Lozere

N 44.86901° – E 3.25026°

Vertrek: 09.18u
Aan Millau gaan we voor de tolvrije weg…we verlaten even de A75 om via de stadskern de tolbrug van Millau de bekijken…
Geloof me dit was echt de moeite om van op afstand te bekijken…

Tolbrug Millau

We vervolgen onze weg en ter hoogte van Narbonne besluiten we af te slaan naar Plage de Gruissan…
via kennissen hadden we vernomen dat het hier de moeite is om te verblijven, en omdat we nog wat willen genieten van het strand en goede weer…is de keuze snel gemaakt.

Ons “Eva-ke” brengt ons op een camperplaats vlak bij de zee, aankomsttijd 14.00u …een ideale plek om de honden te laten ravotten op het strand.
Km-stand: 31.839

De standplaats is netjes. Water kan er geloosd worden en drinkwater wordt getankt…
Voor de prijs moet je het niet laten, 6.10 Euro per nacht…’s nachts gaat de hefboom dicht en het was er heel rustig

CP-Gruissan

N 43.09578° – E 3.11122°

Laatste etappe richting Playa d’Aro…
Vertrek: 07.30u via Le Perthus N9 tot Gerona en vandaar via de C65 tot de camping…aankomst: 12.00u
Km-stand: 32.053
De camping op zich was heel verzorgd…vriendelijk ontvangst, bewaakte ingang, speciale voorzieningen voor families met kinderen gaande van jeugdclub tot sportevenementen en mini kompetities.

Camping Valdaro

Ook voor de MH gebruikers was er een loosput en de mogelijkheid om het chemisch toilet te reinigen en water in te slaan. Knap verzorgde douche en toilet gebouwen, supermarktje, internetmogelijkheden, kortom het was er aangenaam vertoeven.

ook héél belangrijk: de kids hebben uiteraard pret gemaakt

Animo op de camping

Playa d’Aro stad…een levendig stadje, met gezellige winkelstraatjes, disco bars, restaurants tot pretpark toe…
Een proper strand met ministeentjes opgehoogd en een promenade om s’ avonds rustig te kunnen kuieren langs het strand.

sfeerbeeldjes Playa d'Aro

sfeerbeeldjes Playa d’Aro

Uiteindelijk is een weekje verlof veel te weinig en met tegenzin vertrokken we zaterdagmiddag om 12.15u terug naar huis.
Deze keer gaan we via de tolweg N11 van Gerona (1.75 Euro) tot voorbij de tolweg van Millau A75 (15.20 Euro).

Tolbrug Millau

Onderweg nog een ommetje gedaan via de D911 naar Pont de-Salars (een natuurlijk meer) om de innerlijke geest te versterken met een stevige maaltijd…

Pont-de-Salar

Pont-de-Salars

N 44.29575° – E 2.72561°

Aankomst: 17.40u
Km-stand: 32.447

Van hieruit na de maaltijd vertrekken we rond 19.20u richting Clermont Ferrand…
Normaal gezien wilde ik dezelfde weg terug naar huis nemen als in de heenrit…natuurlijk miste ik een afslag, ik moest in de omgeving van Nevers normaal de N151 nemen richting Auxerre.
Geen erg eigenlijk nu trokken we via de N7 richting Corbeil Essonnes, om vervolgens rond Parijs (Route Franciliennes) te gaan en zo via de N2/N49 (de “brolweg die ik niemand aanraad) naar Soissons – Laon – Mons N6 – Brussel richting Antwerpen.

Maar eerst overnachten natuurlijk…rond 01.35u gestopt aan een Total benzinestation “Aire Tracy sur Loire met voorzieningen om water te lozen en in te slaan.
Km-stand: 32.901

Air de Tracy-sur-Loire

N 47.33736° – E 2.92660°

Na een rustige nacht vertrokken na het ontbijt om 08.45u
Nog een kleine 580 km voor de boeg…
Als ik het geweten had dat de N2 zo vermoeiend was had ik beter teruggedraaid om via de N77 Auxerre – Troyes te gaan. Die weg is echt in slechte staat….komt erbij dat ik het gevoel had dat we alle stoplichten van heel Frankrijk op één baan kregen voorgeschoteld…
Nee op deze baan zien ze mij niet meer terug…
Uiteindelijk zijn we toch thuisgeraakt…oeffffff !!!

Aankomst Stabroek: 17.10u
Km-Stand: 33.481

Balans van een Paasweek Spanje…
Het heeft deugd gedaan…we zijn weer een pak ervaring rijker geworden…hebben onderweg knappe dingen gezien…
En zeer belangrijk: we hebben deze keer niets vergeten mee te nemen
Of toch wel…de fietsen…maar ja da was mijn eigen schuld…ons Vivke had het nog zo gezegd hé…
Zo zie je maar…altijd luisteren naar het vrouwke, of je kan alles te voet doen.